New York Giants Offseason 2011

  • So, wir haben unseren Facebook Mock Draft abgeschlossen, hier dann mal meine Picks die ich für die Giants getätigt habe. Am Anfang ja noch in Austausch mit kundtun, die späteren Runden dann aus Zeitmangel alleine.
    Und jetzt möchte ich gerne eure Kritiken hören:

    New York Giants
    1-#19: Anthony Castonzo, OT, Boston College
    2-#64: Mason Foster, OLB, Washington
    3-#83: Shane Vereen, RB, California
    3-#96: DeMarcus Love, OG, Arkansas
    4-#117: Lawrence Guy, DT, Arizona State
    6-#185: Julius Thomas, TE, Portland State
    6-#198: Chykie Brown, CB, Texas
    6-#200: Dwayne Harris, WR, East Carolina
    7-#221: Alex Linnenkohl, C, Oregon State

  • Tja, wie du siehst ist hier nicht viel los.
    Bin nicht so von Costanzo überzeugt, aber mit OT finde ich lags du da genau richtig. Ich hoffe mal nicht dass die Giants sich den Pouncey holen werden. Grrr
    Naja, mal abwarten. Ansonsten gefällt mir dein Draft ganz gut.
    vor allem um den LB Mason Foster beneide ich dich.
    Mit Linnenkohl haben wir zumindest einen gemeinsamen Spieler.:xywave:

    Hier meine Wunschliste für die Giants in der 1. runde
    OT Carimi, Sherrod, Smith
    DT Liuget
    CB Smith
    RB Ingram

    LETS GO GIANTS

  • steal!?

    daß der bis 19 am board bleibt war ja nicht unbedingt vorauszusehen .. wenn der passrush sauber bleibt wird der bestimmt gelegenheiten haben sich gut auszuzeichnen.

  • guter pick der giants. wäre interessant zu verfolgen gewesen, was passiert wäre, wenn der an 23 noch da gewesen wäre....

    Thank you 62

  • Prince Amukamara, CB, Nebraska
    (6'0, 206)

    Scouting Report


    Hier nun ein längerer Report zu einem der sympathischsten Spieler, den ich in den letzten Jahren bei meinen Teams erleben durfte. Zunächst einmal bin ich froh, dass er nicht bei den Boys gelandet ist ;) Warum er so tief gefallen ist, ist mir weiterhin sehr schleierhaft, doch dazu später mehr. Erstmal ein paar Beobachtungen aus den Jahren, die ich ihn habe bei den Huskers spielen sehen:

    Man- oder Zone-CB?

    Hier sind sich viele der Analysten und (selbsternannten) Scouts eher uneinig. Die meisten legen sich auf irgendwie beides fest, das kann man so auch akzeptieren. Und obwohl ich glaube, dass Prince auch ein sehr guter Zone-CB wäre, halte ich ihn für den idealen Man-/Press-CB dieser Draft (sic!). Die Huskers haben mit ihm auch meist Man gespielt. Ideale Größe und Gewicht. Seine short-area quickness ist superb, er ist tough und ultra-aggressiv (aber nicht mit den Händen dauernd am Gegner).
    Merkt man btw auch am run-support, hier würde ich ihn auch als No.1 CB der Draft einordnen. Sowohl, was seine grundsätzliche Awareness bei Sweeps und nach außen gebouncten Off-Tackle-Runs angeht (da hat er viel Erfahrung, durch die Mitte gegen Suh und Crick wollte keiner laufen :D), als auch was sein Hitten bei bereits gestellten oder verlangsamten Runnern angeht. Steht nicht neben dem Pulk, sondern Kopf runter und rein da. Das will ich von CBs sehen :rockon:
    Ich schweife ab, noch mal zurück zum Covern: Wie gesagt, ich glaube er kann sich zu einem echten Shutdown-Corner entwickeln. Garantien gibt es in der NFL nicht, aber es gibt IMO wenig, das dagegen sprechen könnte.

    Schwächen beim Covern?

    Natürlich hat Amukamara einige Schwächen, aber bei den meisten denke ich sind sie mit gutem Coaching lösbar. Habe einige Male im Internet gelesen, dass er gerne gamblet und dann deep geschlagen wird. Das kann ich so nicht bestätigen. Ich denke zu 90% bezieht sich das auf das Spiel gegen OK State und deren absoluten Top-WR Justin Blackmon, der Prince in der ersten Hälfte des Spiels gegen die Cowboys zweimal schlecht aussehen ließ deep. Nur ist Blackmon erstens nicht irgendein WR, und zweitens „revanchierte“ sich Prince mit einer absoluten Klasse-Vorstellung in der 2nd half und war damit einer der Garanten für den Sieg. Vorhandene Fragezeichen bezüglich seines top-end-speeds hat er mit ner Combine 40 um 4.40 eh ausreichend beantwortet.

    So blöd das klingt, das Problem liegt aber eher andersrum. Es gab – gerade in der vergangenen Saison – ein paar Spiele, in denen er zu sehr mit der deep route rechnet und dann bei nem hook oder quick out zu viel cushion zulässt. Die Sooners haben das im CG leider einszweimal ausnutzen können. Insgesamt betrachtet kann man da allerdings nicht als ein Hauptproblem klassifizieren. Auf einigen Seiten war zu lesen, dass sein Backpedal etwas zu high ist. Das kann ich am Bildschirm natürlich nur unzureichend sehen, könnte vielleicht ein (Teil-)Grund sein.

    Stats and more:

    Dennoch ist das alles ein wenig nit-picking. Prince ist zum Big 12 Defensive Player of the Year gewählt worden – und das ohne eine einzige INT. Sagt zweierlei aus: Zum einen haben gegnerische QBs aufgegeben, in seine Richtung zu werfen. War auch alles andere als erfolgsversprechend, lediglich18 Completions in (nur!) 52 Attempts ist hervorragend, gerade wenn man sich die gegnerischen QBs betrachtet (u.a. Gabbert, 2x Locker, Nate Enderle, Landri Jones).

    Das (große?) Problem bleibt die Zahl der Big Plays. Nachdem er in 2009 5 INTs sammeln konnte, fehlte ihm wie gesagt ein solches Erfolgserlebnis in 2010 trotz weiterhin vieler pass breakups. Seine Ballskills sind sicherlich nicht die allerbesten, vielleicht einer der Gründe für den Slide?

    Ich hatte mir auch ein kleines wenig mehr von ihm in der 2010er Saison erwartet, aber man darf sicherlich auch den Einfluss von Suh in 09 nicht unterschätzen, da sah die gesamte Huskers-D eine Klasse besser aus.

    Typ:

    Absolut high-character. Prince ist wohlgemerkt nicht nur des Namens wegen Blaublüter, seine Vorfahren stammen aus einer königlichen Stammesfamilie in Nigeria :D
    Im Ernst (oder eben auch nicht), der Typ ist saukomisch bei Interviews, gerne am Rumflachsen – aber kein Showman, im Gegenteil, grundsätzlich eher ein schüchternes Auftreten. Und auf dem Platz merkt man von Nonsense sowieso nichts.

    Eigentlich wurde er von Nebraska als RB gesignt, dann in den dunklen Callahan-Jahren (danke noch mal :3ddevil: ) auf DB geschoben – ohne Ankündigung, Gespräch oder dergleichen. Hat dennoch sein Freshman Year als STer wahrgenommen, wollte danach eigentlich frustriert transferieren, aber ließ sich glücklicherweise von Pelini überreden es auf CB zu versuchen. Ist im Laufe der Zeit ne film rat im besten Sinne des Wortes geworden. Und er hat – genau wie Suh – den schnellen Verlockungen des Geldes getrotzt nach seinem Breakout Year 2009 und ist lieber als Senior weiter gereift.

    Extrem beliebt bei Teamkollegen, active in der Huskers Community, zumindest ich kenne keine character flaws.

    Slide?

    Ich kann es mir ehrlich nicht erklären – und das liegt glaube ich nicht nur daran, dass ich ne rot-weiße Brille aufhabe. Vielleicht sind es die mangelnden Big Plays? Ne Verletzung, von der ich bisher nichts wusste? Letzteres vermute ich aber eher nicht. Ich schätze mal der Unterschied zum nächsten CB Jimmy Smith war für die meisten Scouts nicht so groß (obwohl sehr unterschiedliche Typen) und dieses Jahr steht eh unter dem Zeichen von Passrush. Vielleicht werden wir dazu ja noch später mehr Informationen bekommen. Für mich bisher einer der Steals der Draft. Wünsche ihm alles Gute in Blue!

    Soweit erstmal, hab bestimmt viel vergessen… :)

    Funny side note zum Schluss: Prince hat fünf Schwestern: Princess, Precious, Promise, Peace und Passionate. Passt, oder? :jeck:

  • Schöner Bericht. Auf jeden Fall hat der Prince ein Stück Arbeit vor sich, um sich beim Corner-Squad der Giants durchzusetzen.

    +++NFL-Talk Pickem 2014 Champion+++
    +++NFL-Talk-Fantasy E-Liga 2014 Champion+++
    +++ NFL-Talk-WM-Tippspiel 2014 Champion+++


  • Slide?

    Ich kann es mir ehrlich nicht erklären – :

    Interessant, dass zB gerade der gewöhnlich gut informierte Herr Nawrocki meint, dass manche Teams deine high character Zuschreibungen nicht zwangsläufig zu teilen scheinen

    Zitat

    "Amukamara slid in large part because of concerns teams had during the interview process with a quirky personality and questions arising about how well he would fit into an NFL locker room."

    Mir persönlich ist er zB in dieser "gamechanger"-Serie, die diese Woche auf NFLN gelaufen ist, eine Spur zu arrogant rübergekommen (ist aber nur ein flash Eindruck)

    There ain't no devil, there's just God when he's drunk

  • Interessant, dass zB gerade der gewöhnlich gut informierte Herr Nawrocki meint, dass manche Teams deine high character Zuschreibungen nicht zwangsläufig zu teilen scheinen


    Mag durchaus sein. Die Grenze zwischem locker und cocky ist bisweilen recht dünn. Nach allem, was ich in den letzten vier Jahren von ihm mitbekommen habe, kann ich das aber einfach nicht bestätigen. Was nicht bedeutet, dass Nawrocki unrecht hat.

    Zitat

    Mir persönlich ist er zB in dieser "gamechanger"-Serie, die diese Woche auf NFLN gelaufen ist, eine Spur zu arrogant rübergekommen (ist aber nur ein flash Eindruck)


    Ich hatte bei diversen Interviews eher den Eindruck er wäre da zu schüchtern rangegangen, so kann das differieren :)

    Nochmal, ich habe nur meine Meinung geäußert. Dass es ganz viel geben kann, wovon ich nichts ahne, ist doch klar.

  • Nun Marvin Austin und einen meiner persönlichen Favoriten mit Jerrell Jernigan? Are you kidding me? :eek:

    Bisher meine favorite Draft. Und das an nicht unbedingt vorteilhaften Spots.

    Ich hab mir doch gleich gedacht da stimmt was nicht. Die Picks passen zu allen, aber nicht zu den Giants:mrgreen:

    Aber mal ohne Witz: Ein außergewöhnlicher Draft der G-Men bisher.... Die O-Line wurde nicht bedient, LB auch nicht. Scheint wirklich so zu sein dass in diesem Jahr nach verfügbarem Talent gedraftet wird und nicht nach Need. Ist bei 21 FA aber vielleicht auch verständlich :madness

    [CENTER]We could've knelt on the ball in the second half and had a better chance to win," said Coughlin.[/CENTER]

  • Ich hab mir doch gleich gedacht da stimmt was nicht. Die Picks passen zu allen, aber nicht zu den Giants:mrgreen:


    Also ich finde schon. CB Prince wird unsere zone defense schon verstehen lernen und press man verteidigen tun wir ja übrigens auch ab und zu. Zumindest war es in der letzten Saison so.:mrgreen:
    DT Austin geht vom Value und auch Need voll in Ordnung und passt hervorragend in eine 4-3 defense.
    WR Jernigan wird uns als Kick und Puntreturner aushelfen und unser ST verstärken.


    Scheint wirklich so zu sein dass in diesem Jahr nach verfügbarem Talent gedraftet wird und nicht nach Need. Ist bei 21 FA aber vielleicht auch verständlich :madness


    Also eigentlich kenne ich dass von unseren Giants in den letzten Jahren fast nicht anders. BPA war und ist schon immer ihr Motto gewesen.:xywave:

    LETS GO GIANTS

  • Also ich finde schon. CB Prince wird unsere zone defense schon verstehen lernen und press man verteidigen tun wir ja übrigens auch ab und zu. Zumindest war es in der letzten Saison so.:mrgreen:


    Oh, ihr spielt viel Zone? Wusst ich nicht mehr...

    Zitat

    DT Austin geht vom Value und auch Need voll in Ordnung und passt hervorragend in eine 4-3 defense.
    WR Jernigan wird uns als Kick und Puntreturner aushelfen und unser ST verstärken.


    Beides Superpicks! Ich denke aber, dass Jernigan in der ersten Saison schon als 4th (?) WR im slot auflaufen wird.

    Zitat

    Also eigentlich kenne ich dass von unseren Giants in den letzten Jahren fast nicht anders. BPA war und ist schon immer ihr Motto gewesen.:xywave:


    Es ist das beste Motto. Nur viele verwechseln BPA mit workout warrior o.ä. Die Giants scheinbar nicht.

  • Für mich bisher einer der Steals der Draft. Wünsche ihm alles Gute in Blue!

    Soweit erstmal, hab bestimmt viel vergessen… :)

    Funny side note zum Schluss: Prince hat fünf Schwestern: Princess, Precious, Promise, Peace und Passionate. Passt, oder? :jeck:

    Also erst einmal vielen Dank für diese ausführliche Vorstellung. Super.

    Ich bin im Nachhinein auch total zufrieden mit der Verpflichtung von Amukamara. Ich war im ersten Moment schon etwas enttäuscht, da ich so sehr auf Carimi gehofft hatte. Aber das kommt davon, wenn man sich so sehr mit den prospects beschäftigt. :mrgreen:
    Umenyiora, Kiwanuka und Amukamara... das passt doch.:bier:

    Nachdem 12to83 so nett war uns den Prinzen vorzustellen kann ich ja mit den weiteren Prospects fortfahren, über die ich ne Menge informationen in den letzten Monaten gesammelt habe und warum sie nicht mit euch teilen.:smile2:

    Ich beginne heute dann mal mit dem 2.runden pick:
    Marvin Austin, DT, North Carolina ♣ ¤
    Height: 6-2.. Weight: 309.
    Projected 40 Time: 4.88. Combine 40 Time: 4.80.
    Projected Round (2011): 2-4.
    Benchx225: 38. Vertical: 30.5. Arm: 32 5/8.

    Walter Football: 10/8/10: Austin has been suspended indefinitely by head coach Butch Davis, and this is unrelated to the NCAA investigation of the North Carolina football team. Pictures and information have surfaced and there is now a mountain of character concerns surrounding Austin. Some team might take a gamble on Austin's talent in the early rounds, but there is also the chance that 75 percent of the league removes him from their 2011 NFL Draft Boards.

    5/6/10: This year's Carlos Dunlap finished his junior year with six TFL and four sacks.

    Draftcountdown: Capable of 3-4 DE but best fit also as a 4-3 DT. A lot of question marks. Had character concerns before and never played with a consistent motor, not a great pass rusher. Work ethic not good and overall overrated. 4th to 5th Rd.

    Nationalfootballpost: DT Marvin Austin: North Carolina
    Remember the name? The NFP wrote back during the summer that the next time we would see Austin play was during the All-Star game circuit after his involvement in the agent scandal that took place earlier in the year. And here we are. The key for Austin is to simply show up in shape. The biggest question I have about the guy is his overall maturity level and passion for the game of football. He’s a talented, powerful kid — there is no doubt about that. However, if he shows up to Orlando out of shape after missing an entire year because of his character concerns, it’s going to cause his draft stock to plummet even more than it already has.
    East-West Shrine game North Carolina DT Marvin Austin certainly looks the part. He showed up in shape, carried his weight very well and has the kind of natural lower body girth/mass you look for in an interior lineman. He was also very well put together in the upper body and you can tell he has been working hard — at least in the weight room — all season.

    Mayock: Without a doubt, the biggest lightning in this years shrine game is DT Marvin Austin. From a pure talent prospective he is a late 1st rounder to mid second round pick. Unfortunately it is not all about his talent on the field this year. He misses his sr. year and this week is very important for him. Scouts need to see 2 things: What kind of cooperation do we get off the field. Bad grades early on 1 one he didn’t appeared to the wunderlich test and refuses to give out certain information but it was getting better the week went on. But the good news for Austin: It’s been all good on the field, quick, one gap penetrator gets up the field, could be a bit more stout vs. the run. A team who needs an up field guy that can get to the qb he could be the answer. Needs to answer more questions until draft.

    McShay ESPN: “Got better everyday and you cannot ask for more in his situation. It takes a while to be back in game shape. But he showed flashes, he is very quick both with his feats and his hands and he can be a very disruptive player.”

    GBDN: “There are some issues there with his motor, intensity and motor. That is what is really dropping him down, less the suspension.”
    GBDN Paul: “He showed what he had to show and this all the way through practice week and east west game.”

    Draftcountdown: DT Marvin Austin, another Tar Heel, also stood out with a 4.80 forty and an excellent ten yard split at 309 pounds.

    Nationalfootballpost: I still have major questions about the guy’s character. However, anyway you look at it North Carolina’s Marvin Austin has been impressive all postseason long. He carries his weight well, possesses good strength and looks like an intriguing boom or bust type top-100 pick.

    Nationalfootballpost: Mock 24. New Orleans Saints: Marvin Austin: DT, North Carolina
    The Saints could use a strong run stuffer to pair with Sedrick Ellis inside and Austin fits the bill. Physically, he’s as naturally talented as any defensive tackle in the class. The former UNC standout can fire off the football, is tough to move at the point and has impressive range off his frame. If they can keep him motivated, he could be a steal even late in round one.

    LETS GO GIANTS

    Einmal editiert, zuletzt von Turf Monster (3. Mai 2011 um 08:28)

  • 3rd Round NY Giants select:
    Jerrel Jernigan, WR/KR, Troy ♣
    Height: 5-8.7/8 Weight: 184.
    Projected 40 Time: 4.39. Combine: 4,51/4,47 Pro Day: 4.32/ 4.38
    Projected Round (2011): 3-5.
    Walterfootball
    10/1/10: Jernigan is an athletic player in the open field. He has 31 catches for 384 yards and two touchdowns on the year, but 209 of his receiving yards came against Arkansas State.

    3/31/10: Had a big year for Troy, catching 71 balls for 1,101 yards and four touchdowns. Also averaged 23 yards on kickoff returns.

    Nationalfootballpost: Don’t read too much into it…
    Despite the quiet six catches for only 30 yards and a touchdown Troy wideout Jerrel Jernigan was able to muster up vs. South Carolina this weekend, it was still impressive to watch the guy generate such significant separation for himself so quickly from the slot. Jernigan was used all over the offense, but when lined up inside, the guy has the initial burst, body control and acceleration to gain a step, run away from defensive backs and then adjust to the football. Plus, he can be very creative after the catch, displaying good balance while making defenders miss either in a phone booth or in the open field. He is a bit limited in where he can play in the NFL because of his size. However, I have been waiting for this matchup all year to see how he stacks up vs. SEC-caliber competition, and I can now honestly say he looks like a potential higher end slot guy in the NFL who can help out in the return game and with some gadget plays on offense as well. Impression: I don’t think he’s a guy you want to line up outside the numbers, but as a potential slot man, he’s one of the best the draft has to offer. His athleticism/short area quickness will routinely allow him to create separation vs. a two way go at the next level.

    Nationalfootballpost:” They line him up all over the field. Has the ability to immediately create separation vs. SEC competition. I like him as a Slot Receiver. A dynamic receiver on the field, also did a nice job vs. press coverage when CB’s traing to get in to his frame. I really like this guy. What is your impression?” Gabriel(ehemaliger personaldirector von den NY Giants):” He is a good football player. He plays bigger than his size. Is explosive, very fast and got lose hips, and runs like a RB with the ball in his hands, a very instinctive runner, quick feet and runs with good lean, follows his blockers well, can make quick cuts in the open field, has a burst coming out of the cuts, excellent body control. Has got good hands. A return guy also. He will be probable a slot receiver. Has long arms. Difficult to press this guy as a defender. He keeps his feet under him which allows him to create separation in small areas. Great run after the catch. Great speed and good hands. Comes from a spread offense and so has limited route tree running ability because it is not asked in a spread offense. Has the ability to learn the entire route tree. He is 5,087 and long arms and big hands. He will make his money as a slot receiver.”

    Nationalfootballpost: WR Jerrel Jernigan: Troy, No. 3 (5-9, 190)
    Packs some good girth and overall muscle tone into his 5-9 frame. Exhibits a stronger lower half and has a real feel and savvy about the pass game. Does a nice job setting up routes off the line, changing speeds and cleanly accelerating in and out of his breaks. A very gifted underneath route runner who possesses some suddenness off the line to slip press, good footwork when asked to change directions and keeps his feet under him to generate a good burst out of his breaks. Consistently is able to generate good separation for himself initially in the underneath pass game vs. both off and press man. However, is at his best with the ball in his hands. Is very impressive after the catch, possesses a good first step to his game, can outpace defenders at the second level and displays rare balance for his size. Routinely is able to bounce off would-be tacklers, stay on his feet and continue to create.
    However, he isn’t nearly as polished as a route runner down the field in the pass game. Isn’t as tight as a route runner, but has the burst to still separate vertically down the field on the seven and nine routes vs. the Sun Belt competition. But, isn’t asked to run many sharply breaking routes and does need to add a little more polish to his game in the intermediate pass game. Tends to simply try to outrun defenders out of his breaks. Isn’t the most natural of pluckers either and lets the ball get into his frame too often. However, does look comfortable as a wildcat quarterback, works well between the tackles, can pick his way through space and is just really savvy in all areas of the game. Simply a natural football player.
    Impression: I don’t think he’s a guy you want to line up outside the numbers, but as a potential slot man, he’s one of the best the draft has to offer. His athleticism/short area quickness will routinely allow him to create separation vs. a two way go at the next level.

    Can Jernigan go late 2nd rd? Shane P. Hallam:
    He can go high 2nd, kid is very dynamic and teams love getting a weapon like that. Jernigan can return, run, catch, etc.
    Brooks Combine: “Phenomenal performer and outstanding production. Over 70 rec/year. More of a slot receiver. Quick in and out of his breaks and go over the middle and move the chains. Not great yards per catch (11,9 yrads/career), but catches the ball very well. High school QB. A Wes Welker kind of player.”

    Charles, my man, who is the best kick returner in this draft and do the new rules hurt his stock?
    Charles Davis, NFL Network: "Edward, Check out Jerrel Jernigan from Troy, and his WR value will keep him in the second round. The new Kick rules definitely hurt the returners."

    4th round NY Giants select:
    James Brewer, OT, Indiana
    Height: 6-6. Weight: 320.
    Projected 40 Time: 5.34. Combine 40 Time: 5.28.
    Projected Round (2011): 6-FA. 2-4.
    Benchx225: 25. Arms: 35 3/8 Hands: 10 3/8
    Notes: Massive! Carries weight very very well.
    3/20/11: James Brewer stood on his Combine numbers, but had a Rodger Saffold-like workout according to some observers, including Gil Brandt. Brewer had a private workout with Cleveland afterward.

    Draftcountdown: Indiana offensive tackle Rodger Saffold was drafted by the St. Louis Rams in the 2nd round last season and is having a stellar season as a rookie. His replacement is underrated senior offensive lineman James Brewer. Brewer has been one of the few shining spots for the Hoosiers this season. This past week Indiana got absolutely dominated by Wisconsin, losing 83 to 20. Though the offense did not put up huge numbers, Brewer looked very solid at the left tackle spot against a tough Wisconsin defense. Brewer doesn’t always stand out on film, but he is the type who does everything well but nothing great. He has above average athleticism and uses his hands fairly well. He can get beat by more experienced pass rushers, but holds up with not much talent around him. A midround prospect entering the year, Brewer is an extremely intriguing player who has been steadily moving up draft boards this season.

    What are your takes on Brewer and Barksdale? can they at least start at RT in the NFL?
    Shane P. Hallam:"Brewer is starting RT material in the NFL. He is still raw as a football player, but he has all the tools and intelligence. He will start."
    DC Scott: „He looked good in Wednesday practice who hold up against Ballard and Jordan which not a lot OT’s could say!!!”

    Ex basketball player a mid to late rounder who has a lot of upside because he didn’t play much football in his life.
    He stands out at the sr. bowl at the RT position and with all the big names that says something.

    LETS GO GIANTS

  • 6th Round NY Giants select:
    Greg Jones, OLB, Michigan State
    Height: 6-1. Weight: 228. Arm Length: 32
    Projected 40 Time: 4.61. Shuttle: 4.27
    Projected Round (2010): 2.
    Walter: 10/9/10: Jones best fit at the next level is weakside linebacker with his outstanding range in coverage and his ability to be a run-and-hit linebacker. He is very fast and seems to always be around the ball.

    5/12/10: A bit undersized right now, Greg Jones had a terrific junior campaign, notching 154 tackles, 14 TFL and nine sacks.

    Nationalfootballpost: LB Greg Jones: Michigan State
    Displays a good feel in between the tackles finding the football and wrapping up on his man. Is a bit limited as an athlete and doesn’t showcase a ton of range vs. the pass game, but looks like a solid, yet unspectacular contributor at the next level. On the other hand Michigan State linebacker Greg Jones not only is undersized, coming in at under 6000 at today’s weigh-in. But he looked really stiff in coverage, is easy to separate from in any kind of space and simply doesn’t have the ability to turn and run with tight ends down the seam at the next level. He’s a tightly wound, tight-hipped kind of prospect who is limited to more of a two down guy only.

    Nominated for Butkus award (nation’s best linebacker)

    McShay: “He hurt his stock in the bowl game and also the whole team vs. Alabama. At best he is going to be a decent LB in the NFL.”

    Muss ihm da zustimmen. Habe das Spiel selber gesehen und er war unauffällig.


    Draftcountdown: How far has Greg Jones fallen? What do you believe his ideal position will be in the NFL?
    Shane P. Hallam:"Not TOO far. Late 2nd-3rd round. He can still be a DeMeco Ryans type MLB if he wants to, but he isn't as athletic as you think. He is better fundamentally."

    6th Round NY Giants select:
    Tyler Sash*, SS, Iowa ♣¤ :bounce:
    Height: 6-0. Weight: 210.
    Projected 40 Time: 4.60. Combine 40 Time: 4.63. Pro Day 40 Time: 4.61.
    Benchx225: 14. Vertical: 33. Arm: 30. Projected Round (2012): 2-3.
    Walter: 8/12/10: Tyler Sash had six interceptions and broke up six passes as a sophomore. He finished the year with 85 tackles and 5.5 TFL.

    Nationalfootballpost: DB Tyler Sash: Iowa
    A pure ballhawk who does a great job reading his pass keys, getting early jumps on the football and making a play on the throw. Lacks great speed and isn’t the most consistent of tacklers, but will find a place in the league.

    NFP Bunting: The biggewswt reservation I have with him at that stage is: He lacks great range,, when asked to go sideline to sideline and he is not a great tackler either. Greg: He is got some size, but limited range, little tight, good instincts and good competitor. A typical Iowa overachiever. Bunting: Yeah I think you are right about his instincts. He doesn’t waste much motion to locate the football and react to go after. But you are right there is that stiffness, that lack of the second gear. Greg: To say he is a 3rd Safety in a rooster is maybe a reach. He is a special teamer and my advice is to stay in school because he is listed in the 4th to 7rd for 2011 Draft.

    Walter: "Declaring for the 2011 NFL DraftNot sure if Tyler Sash is desperate for money or not, but this is a poor football move."

    The Verdict: Bad move

    NFP: Tyler Sash, SS, Iowa: A three-year Big ten starter with production. Might be best suited for a Cover 2 team that rolls the safety down into the box in their eight-man fronts, but with a sub 4.55 40-time, Sash could draw the attention of more pressure based teams. Position drills will be important for the Iowa safety, and if he shows that he can turn his hips and display some range, we could see Sash coming off of the board earlier than expected. NFL clubs want to see the athletic ability of the former Hawkeye up close.
    Über die Verpflichtung von Tyler Sash habe ich mich richtig gefreut, da ich mir in dem Moment den Sash auch gewünscht hatte und das kommt ja doch eher selten vor, dass eigener Spielerwunsch mit dem wirklichen Pick übereinstimmen.:mrgreen:

    Über LB Williams habe ich leider keine Infos in meinem Archiv deshalb eine Kurzinfo: The Giants took a chance on a lean, fast linebacker that not a lot of people appeared to pay much attention to leading up to the draft. His skills are interesting, but he’s got a long, long way to go to make an impact. He needs to add some size and presumably will need to learn a lot about the pro game. If you thought his college teammates, Jason Pierre-Paul, was a developmental pick … well, he apparently was light years ahead of Williams.
    Aber trotzdem wird sich JPP gefreut haben als er hörte das mit Williams ein ehemaliger Teamkollege zum Team stoßen wird. Wird uns hoffentlich im ST weiterhelfen.

    6th Round NY Giants select:
    Da'Rel Scott, RB, Maryland
    Height: 5-11. Weight: 211.
    Projected 40 Time: 4.39. Combine: 4,35/4,40
    Projected Round (2011): 7-FA.
    Hands: 9 1/8
    Notes: Smallish with limited definition.

    Walter: 3/29/10: Missed time with a wrist injury. Playing in only seven games, Da'Rel Scott rushed for 425 yards on a 5.0 YPC. He also had 12 catches for 101 more yards.

    8/6/09: Another Maryland player with blazing speed, Da'Rel Scott rushed for 1,133 yards and eight touchdowns in 2008. He also chipped in with 21 receptions. Scott handled kickoff return duties as a freshman, but didn't score any touchdowns. Dropping his stock a bit, Scott was suspended for a game last year.

    Nationalfootballpost: "East-West Shrine game Another back who had the kind of build you’re looking for was Maryland’s Da’Rel Scott. He wasn’t as strapped together in the upper half as Carter. But even better was his impressive lower half, displaying thick thighs and big bubble — how you want to draw it up for a running back."

    DC Paul: “Looked really quick to the hole in 1st day east west practice.”

    Brooks: “He had 19 fumbles in his career.”:( Na, toll. Coughlin scheint ja echt ne schwäche für fumblende RB's zu haben.:mrgreen:

    So, das soll es von meiner Seite aus erst einmal gewesen sein. Hoffe dass wir noch ein paar weitere Spieler verpflichten(z.B. Rookie FA FB Henry Hynoski !!!) und dann kann es von mir aus auch schon losgehen.:mrgreen:
    Drücken wir die Daumen, dass es so schnell wie möglich weiter geht und wir uns auf eine aufregende Saison 2011 freuen können.:bier:

    LETS GO GIANTS

  • Man merkt, dass der Lockout langsam zu Ende geht. Wie jedes Jahr in der Offseason macht Osi Ärger und will einen neuen Vertrag. Nicht falsch verstehen, ich mag ihn und finde die Art und Weise wie der DE spielt richtig gut, aber langsam nervt es. Hier die ganze Geschichte zum nachlesen:

    http://www.nydailynews.com/blogs/giants/2…ill-his-promise

    Was soll man mit ihm machen? Kiwi und Osi einen neuen Vertrag geben wird wohl nicht machbar sein. Von einem werden wir uns wohl trennen müssen. Mit JPP hat man zwar was in der Hinterhand, aber dennoch eine schwere Entscheidung. Ausserdem sollte man nicht ausser Acht lassen, falls Osi und oder Kiwi neue gut dotierte Verträge bekommen sollten, steht als nächstes Tuck auf der Matte. Der ist mit seinen 30 Mio über 6 Jahre auch nicht so gut bezahlt wie er es gerne hätte.:madness

    [CENTER]We could've knelt on the ball in the second half and had a better chance to win," said Coughlin.[/CENTER]

  • Denkt ihr nicht, dass Kiwi nach seiner schweren Verletzung erst einmal beweißen muss, dass er wieder 100% fit ist und spielen kann, bevor er von den Giants einen dicken Vertrag verlangen kann? Klar, ein anderes Team könnte ihm diesen anbieten. Die sollten sich dann aber auch sicherstellen, dass sein Nacken vollständig genesen ist.

    Osi ist natürlich eine andere Story...

  • Ich sehe die Sache eher gelassen. Mündliche Zusagen sind so eine Sache, falls sie denn überhaupt stattgefunden hat und so weiter.
    Osi hat bei uns noch 2 Jahre Vertrag und an dem wird er sich halten müssen. Findet er ein Team das bereit ist wesentlich mehr Geld zu zahlen dann kann man immer noch sehen, aber nur in Verbindung eines 2nd oder 1st round picks.
    Aber erstmal gehe ich davon aus dass er nächste Saison bei uns spielen wird.
    Das selbe hoffe ich auch für Kiwanuka.
    Grundsätzlich: einen von beiden will ich definitiv in der nächste saison bei uns spielen sehen damit wir unsere DE Rotation beibehalten können. :mrgreen:
    Aber warten wir erst einmal ab, wer bei einem Agreement zwischen den Ownern und Spielergewerkschaft überhaupt FA sein wird und wer nicht.:xywave:

    LETS GO GIANTS

  • Gerade im Internet gelesen: Free agent linebacker Paul Posluszny linked to Giants
    http://www.nj.com/giants/index.ssf/2011/...l_pos.html

    Und ein Leser schreibt: I wanted him in the draft bring him on I say.
    Ganz meiner Meinung. Wollte den auch schon damals im Draft haben und dann war später Laurinaitis der dann von den Rams gepickt wurde mein nächster Wunschkandidat.
    Man wäre das geil, wenn wir den an Land ziehen könnten. Kommt er nicht soll er aber bitte schön in Buffalo bleiben und denen helfen besser zu werden.
    O.K., über einen Wechsel nach Detroit würde ich mich auch noch freuen.:mrgreen:

    @Darthraider: Danke für den Hinweis. aber wie kann ich mir denn das Video angucken? Muss ich dafür Mitglied sein?:paelzer:

    LETS GO GIANTS

    Einmal editiert, zuletzt von Turf Monster (12. Juli 2011 um 09:52)

  • Kleine Zusammenfassung des ersten Tages:

    Seubert, O´Hara, Andrews werden am Donnerstag entlasssen. Bei allen besteht aber wohl die Möglichkeit einer Rückkehr

    Bernard soll seinen Vertrag umstrukturieren - Antwort steht noch aus

    Plax kommt heute zum Kaffeeklatsch zu Coughlin (mehr kann ich mir beim besten Willen nicht vorstellen)

    Herzlich, Trattou, Sims, Parker, Hynoski als UDFA verpflichtet

    http://www.nj.com/giants/

    [CENTER]We could've knelt on the ball in the second half and had a better chance to win," said Coughlin.[/CENTER]

  • Cofield zu den Redskins - war zwar klar das er nicht zurück kommt, aber warum zu einem Divisionsrivalen :3ddevil:

    http://www.nydailynews.com/blogs/giants/2…d-to-washington

    Und Plax ist wohl doch nicht nur zum Kaffetrinken da - für mich aber immer noch schwer vorstellbar wenn man bedenkt was da alles zwischen TC und Plax gelaufen ist :madness

    http://www.nydailynews.com/sports/footbal…rress_team.html

    [CENTER]We could've knelt on the ball in the second half and had a better chance to win," said Coughlin.[/CENTER]

  • Die Verpflichtung von Herzlich finde ich klasse, er wird sicher noch mindestens 1 Jahr brauchen bis er zu alter stärke findet, wenn er das denn überhaupt schafft. Aber wer so gegen den Krebs kämpft, hat zumindest die Chance verdient.

    Was Plax angeht, will ich ihn nicht unbedingt wieder sehen.

    Richtig gespannt bin ich darauf, wie unsere OLine dieses Jahr aussehen wird. Eli braucht eine starke OLine, da werden noch Verpflichtungen kommen müssen.

  • Also wie geil ist das denn bitte schön. Konnte es heute morgen noch gar nicht glauben, als ich die Meldung von Earth, Wind and Fire gelesen hatte.
    Henry Hynoski zu den Giants. Yesss :bounce:
    Hatte sogar mal vor ein paar Wochen überlegt den Giants eine email zu schicken um doch bitte sich um den Hynoski zu bemühen. Habe ich dann natürlich nicht gemacht und nun das. Großartig und deckt ein großes Need von uns ab. Kann gut blocken und auch so ganz ungeschickt mit seinen Pfötchen ist der Panther mit der Nr. 27 auch nicht.
    Hier ein paar Highlights: http://www.youtube.com/watch?v=0a4x6V31BMQ
    Habe ihn mir übrigens auch im NFL-Talk Draft in der 6. runde geholt. :mrgreen:
    Hier noch ein paar weitere Infos aus meinem Draftscoutingbuch vom diesjährigem Jahrgang::smile2:
    Mayock: “Hynoski reminds me of his father. He likes to knock down DE and LB. He will make a living in the NFL.”

    Eigene Analyse: "Sah schnell aus trotz seiner 260 pds. Kann gut blocken und fangen."

    WalterFootball: Declaring for the 2011 NFL Draft
    Henry Hynoski is a tremendous blocker with solid pass-catching ability. He's only a mid-round prospect, but you can't blame him for declaring early given all the turmoil at Pittsburgh.
    The Verdict: Good move

    Bleacher report: „I feel like there should generally be a rule that fullbacks should stay all four years at their respective schools. Sure, it's a physically punishing position, so you'd like to have an extra year to use in the NFL instead, but fullbacks generally don't attract a whole lot of draft attention, so declaring early doesn't typically do much for them. Aside from that, Hynoski is entering a draft class that has a lot of talent in both hybrid backs and blocking fullbacks, so getting attention is going to be difficult. Perhaps he just wanted to escape the coaching mayhem at Pitt, but either way, he probably should've staid put.”

    Er ist übrigens noch ein Jr., was ich für Spieler die häufiger harten Hits ausgesetzt sind nicht so ganz verkehrt finde wenn die sich schon zum Draft anmelden.

    Aus meinem Draft Archiv habe ich das hier über OT King gefunden:
    Walterfootball: 4/3/10: Still learning how to play offensive tackle (a former defensive end). Benched during the 2009 season.

    GBDN guest: “There were not many OT who stood out at the NFLPA training, but the one guy was King. Had a up and down career in South Carolina. Great junior year and this year got benched twice because he was so bad. Very, very gifted athlete, looked good all week and now the question is why did he look so bad on tape. Between a 3rd or 5th round pick. Really talented though.

    FF: “Jarriel King, OT, South Carolina – With a massive wingspan (36 3/8” arms) and great leg explosion numbers (30” vert and 9’6” broad), scouts will want to take another look at King. They’ll like him some in pass protection, but what they saw in the drills won’t impress them too much. He looked a bit stiff out there, but still has nice upside out at right tackle.”

    DT Martin Parker sagt mir auch was. Und siehe da, da habe ich auch schon was gefunden in meinem Archiv::mrgreen:
    Sporting News: For the past two seasons, senior defensive tackle Martin Parker has been among Richmond’s strongest, quickest run stoppers. He collected 15,5 tackles as a junior, as the Spiders allowed an average of 79 rushing yards last year.

    NFP: Small-school look
    I got to take another look this weekend at Richmond DT Martin Parker, who is having a very solid season up until this point with 13.5 tackles for loss, 5.5 sacks and 96 tackles. He’s an undersized interior lineman at 6-3, 283 pounds, but possesses a long set of arms and a really good first step off the snap. However, when breaking his game down further it quickly became obvious why such a talent like Parker isn’t even more productive at the small school level — his overall pad level through contact. Parker does a nice job keeping his pad level down initially off the snap, showcasing the ability to shoot gaps inside, knife his way up the field and/or even slip blocks on contact when trying to get into the backfield. However, just about any time his initial rush is stalled, he allows himself to get very upright, losing the ability to create any kind of power or leverage on contact. This takes away from his ability to routinely anchor in the run game as well as overwhelm on contact and/or disengage from blockers as a pass rusher. He still showcases pretty good strength and quickness even when he gets upright, making him tough to block at the FCS level, but he simply doesn’t display the type of balance or overall coordination to free himself from blocks and find the football consistently inside. Therefore, he’s still pretty raw as a prospect and when you add that in with his size and level of competition, he looks nothing more than an intriguing free agent type guy for more of a one-gap scheme.

    GBN: “Had a couple of sacks in the east west shrine game. Very quick, one gap type who had the quickness to get bye the o-linemen on quiet a number.”

    DC Shane: “He was named defensive player of the east west shrine game. Great penetration.”

    LETS GO GIANTS

  • Die Verpflichtung von Herzlich finde ich klasse, er wird sicher noch mindestens 1 Jahr brauchen bis er zu alter stärke findet, wenn er das denn überhaupt schafft. Aber wer so gegen den Krebs kämpft, hat zumindest die Chance verdient.

    Was Plax angeht, will ich ihn nicht unbedingt wieder sehen.

    Richtig gespannt bin ich darauf, wie unsere OLine dieses Jahr aussehen wird. Eli braucht eine starke OLine, da werden noch Verpflichtungen kommen müssen.

    Sehe ich ganz genauso. Sollte Herzlich das Team schaffen wird er uns im ersten Jahr zumindest im ST weiterhelfen können. Und ein Spieler mit seinem Character wird auch der Mannschaft gut tun. Freut mich dass er sich für die Giants entschieden hat. Rams und die Eagles waren wohl auch sehr an ihm interessiert.:mrgreen:

    zu Plax: Also er ist für mich jetzt kein rotes Tuch, aber ich sehe einfach nicht die Notwendigkeit ihn zu holen. Gute WR haben wir echt genug. Glaube auch nicht, dass es bei dem Gespräch mit Cooughlin um eine mögliche Verpflichtung geht, sondern eher um persönliches und über die Vergangenheit um das Kapitel für beide Seiten endgültig abzuschließen.

    LETS GO GIANTS

  • Es gibt wohl Ersatz für O`Hara

    David Baas von den 49ers.

    http://nyg.scout.com/2/1089731.html

    Upps, der sagt mir jetzt gar nichts. Habe aber das hier in meinem Lindys Sports Magazin gefunden:
    Teams most consistent lineman in 2010 must anchor young unit again in 2011.
    Ist dick gedruckt als Starter bei den 49ers aufgeführt.
    29 Jahre alt und auch als Guartd einsetzbar. Sehr schön.:bier:

    LETS GO GIANTS


  • zu Plax: Also er ist für mich jetzt kein rotes Tuch, aber ich sehe einfach nicht die Notwendigkeit ihn zu holen. Gute WR haben wir echt genug. Glaube auch nicht, dass es bei dem Gespräch mit Cooughlin um eine mögliche Verpflichtung geht, sondern eher um persönliches und über die Vergangenheit um das Kapitel für beide Seiten endgültig abzuschließen.


    Ich könnte mir durchaus vorstellen, das Plax wieder bei den Giants aufschlägt. Das würde dann wohl auch bedeuten das Smith nicht zum Saisonstart fit wird und Eli einen zweiten Goto-Guy neben Nicks braucht. Jernigan würde dann wohl den Slot ausfüllen.
    Wie schon gesagt, ich brauche Plax nicht bei den Giants, aber man muss sagen, das Receiver Corps mit Plax, Nicks, Manningham und Smith (wenn er denn Fit ist und resigned wird) wäre verdammt stark.

  • @ kundtun: Danke für die Infos über die UDFA :bier:

    Nun eine kleine Zusammenfassung über Tag 2:

    Rocky Bernard wurde Entlassen nachdem er nicht bereit war seinen Vertrag umzugestalten

    Jacobs ist wohl bereit zu einer Modifikation. Da Bradshaw die Option mit den Dolphins jetzt weggebrochen ist, sollte einer Vertragsverlängerung eigentlich nichts mehr im Weg stehen

    http://www.nj.com/giants/index.s…hmad_brads.html

    Kevin Boothe hat für 2 Jahre verlängert

    http://espn.go.com/blog/new-york/…boothe-re-signs

    David Baas von den 49ers wird als neuer C/G kommen

    http://espn.go.com/blog/new-york/…s-find-a-center

    Larry Izzo wird neuer Assistant Special Teams Coach

    From Peter King of SI:

    And one other thought of the day: Great signing by the Giants, hiring Larry Izzo, one of the best special teamers of the last generation, as assistant special teams coach today. That's something that'll help young players get better on the kicking teams, and fast.

    [CENTER]We could've knelt on the ball in the second half and had a better chance to win," said Coughlin.[/CENTER]